Dienstag, 11. September 2012

Geschenkbox mit Origami-Babyschuh zur Taufe - SUO Challenge 53 Boxes and Bags - origami christening shoe

Da ich ja kürzlich 'ne Menge Karten zur Geburt verkauft habe, dachte ich mir, ich muss auch mal zeigen, dass man von mir mehr als nur ein paar nette Gratulationskarten bekommen kann. Und deshalb hab' ich mich auf die Suche gemacht nach einer originellen Verpackung für ein kleines Präsent zur Geburt oder Taufe. Bei meiner Suche bin ich auf eine Bastelanleitung für einen Origami-Babyschuh gestoßen und wusste sofort, das ist es. Hier ist der Link: Ireneblchua

Diese niedlichen Babyschuhe könnten z.B. eine super originelle und putzige Verpackung für die fünf Zuckermandeln, ein traditionelles Gastgeschenk zur Taufe, sein. Etwas mehr über den Brauch und ein passendes Gedicht zum Taufgeschenk findet Ihr auf dieser Seite: weddix

Since I've sold a few "baby" greeting cards lately I thought, why not show that one can by more than just a few nice greeting cards from me. And so I had a look through the internet in search of fancy gift packages for birth or christening presents and thereby found an instruction for a little origami baby shoe (instruction see above under"Ireneblchua"). I knew at once, that's it!

These lovely christening shoes could be a super original and sweet packing for the 5 sugar almonds, a traditional guest gift on weddings and christenings in many european countries.


Ich hab' gleich mal zwei Schuhe in unterschiedlicher Größe gewerkelt.

I've made two different shoes in different sizes.



DSP: "Heitere Momente"


DSP: "Nursery Nest"


Und falls Ihr als Gast eine etwas größere Verpackung braucht, kann man diese niedlichen Schuhe auch einfach als Verzierung einer Box verwenden.

And if you need a slightly bigger packing for your present, these cute little shoes make a lovely decoration for any gift packing.



Mit dieser Box nehme ich auch gleich noch an der akt. SUO Challenge "Boxes and Bags" teil.

And herewith I also participate in the current SUO challenge "Boxes and Bags".

Liebes SUO Team, ich finde es total klasse, dass Ihr jetzt eine so große Bandbreite an Challenges anbietet. Macht weiter so! Ich mache immer wieder gerne bei Euch mit.

Dear SUO Team, I think it's great that you start to get out of the box ;-) and I love the new variety at SUO Challenges! Keep at it! I really love to participate in your challenges.

Kommentare:

  1. Tolle Idee für ne Kleinigkeit, die sind ja wirklich supersüß ;)
    Werd ich unbedingt mal nachmachen.
    LG
    Liane

    AntwortenLöschen
  2. Oh...how darling!!! Yes...just completely DARLING!!! LOVE this little bootie and this is my very favorite kind of ribbon! Thanks for playing along in the SUO challenge!

    AntwortenLöschen
  3. I LOVE your baby bootie...it's so cute!! Thanks for sharing it with SUO Challenges.

    AntwortenLöschen
  4. The bootie box is absolutely adorable, and thank you so much for the link to the tutorial! (I'm going to need this for some friends soon.) Thanks for sharing it with us at SUO Challenges!

    AntwortenLöschen
  5. The little shoes and the box are just darling! Thanks so much for sharing this idea and the beautiful samples with the SUO Challenge Design Team!

    AntwortenLöschen
  6. So cute...love the little booties! They look wonderful in the DSP! Thanks for playing along with us on SUO Challenges!

    AntwortenLöschen